mjaekgirl

Alla inlägg under mars 2011

Av fanny - 24 mars 2011 19:32

Av fanny - 23 mars 2011 07:27

Var ju som sagt på ultraljud igår. Det va ingen bra dag kan jag lova. Bebisen hade dött i vecka 7, men livmodern hade fortsatt att växa, som om bebisen också gjorde det. Vilket resulterade i att jag har haft en massa symptom hela tiden. Nu väntar det en medicinskt abort för att få ut det döda fostret.


Självklart är vi jätte ledsna för det här, men vi försöker att se framåt. Hellre att det hände nu än att det hände senare. Vi blickar framåt och stödjer varandra och försöker igen istället! Nya tag! Det är tur att vi älskar varandra så mycket som vi gör att allting tillsammans blir enklare att klara av.


  Min livs största kärlek!

Av fanny - 21 mars 2011 21:26

Idag har varit en bra dag! Började dagen med långpromenad me lilla hunden så klart, som varje dag börjar :) Sen vidare upp till tv'n för lite guitar hero. Har nu profil så jag måste ju ha massa achivements! :D  Till följd av massa mys med samb och son innan jag begavmig iväg till gymmet för att försöka få upp konditionen lite mera innan det är dags för bebis!


Fick spendera kvällen tillsammans med lillasyster, det är inte så ofta längre känns det som, vilket jag tycker är så sjukt trist. Men det va kul att gymma och sen äta lite efteråt och prata en massa. Det behövdes känns det som. Sen vidare hem och slänga sig i ett långt långt underbart bad! Nu tittar vi på en unge i minuten och gråter litegrann :P


Imorgon är det dags för ultraljud för jag är nu i vecka 13. Ska bli så sjukt kul! Fast jag måste säga att jag är så galet nervös, tänk om nånting är fel? Tror inte det, men självklart är man ju orolig! Fortsättning följer på det imorgon.


Ha det bra!

Av fanny - 20 mars 2011 21:29

För galet länge sedan så började jag kolla på serien fringe. Innan det kom på tv i sverige dvs... Men jag slutade när säsong 2 kom ut i usa. Så nu tänkte jag att jag skulle börja kolla på det igen.


Har ni inte sett det så kan jag berätta lite vad det handlar om. Fringe handlar om Olivia Dunham, Peter Bishop och Walter Bishop.

Olivia Dunham - En FBI-agent som blir indragen i något stort och kommer i kontakt med Peter och Walter genom att hennes medarbetare och älskare blir infekterad av ett sorts hudvirus.

Walter Bishop - En av sin tids bästa forskare som åkt in på psykhem för att ha tagit ut svängarna i några experiment. Forskar om övernaturliga fenomen och hjälper Olivia. Pappa till Peter Bishop.

Peter Bishop - Kommer i kontakt med sin pappa efter många år, och hjälper honom att vara stabil. Han är ett geni, men hoppade av college, och har spelskulder. Son till Walter Bishop.


 


Haft en underbar helg btw! Sysselsatte mig på fredagen med att möblera om hela vardagsrummet, eftersom J var ute och festade med sina vänner och syskon och minime sov övöer hos sin kompis. Lördagen spenderade jag tillsammans med min älskade sambo och min underbara son, som haft sin underbara kusin här och sovit över! Långpromenader, film, god mat och massor med kärlek!


Nu lägger jag mig i sängen med min laptop på nattduksbordet och kollar börjar kolla på säsong 2! Hoppas bara jag kommer ihåg det mesta från säsong 1 :P


Nån som har sett serien och gillar den? eller kanske hatar den? :)


Natti natti

Av fanny - 19 mars 2011 19:33

Phoenix - Lasso


Where would you go
Not long ago
I've been thinking out loud
Was it suddenly
Do-do-don't you know
Don't do it but you do it
What you do to me

Forever is a long long time
When you lost your way
Trying to follow your ideals (are sorry)
But your so-called life
It is such a waste

When you realize
No you don't realize
What you say yes to
What you say yes to

Where would you go
With a lasso
Could you run into
Could you go and run into me

Where would you go
Tied up to a lasso
Could you run into
Could you go and run into me

So lonely so pretty
Such a lack of diplomacy you can't get out
Do-don't you know
Don't do it what you do it
You should do to me

Far our so far out
Such a fall out of lonely
That you're lonely

Knowing that you lost your will (your will)
that you lost your will

Where would you go
With a lasso
Could you run into
Could you go and run into me

Where would you go
Tied up to a lasso
Could you run into
Could you go and run into me

When you realize
No you don't realize
What you say yes to
What you say yes to

Forever is a long long time
When you lost your way
Forever is a long long time
When you lost your way
Av fanny - 19 mars 2011 03:01

Kollade precis på Vanishing on 7th Street. Jag gillade den faktiskt, den va helt okay. Kunde kanske ha varit lite läskigare men jag kan säga att efteråt så hade jag lite problem med att gå ner och hämta nåt att dricka och va lite nojjig över allt mörker. Så det blev att tända varenda lampa på vägen! Självklart också i sovrummet, båda taklampan och bredvid sängen. Nu är dock allt släckt och det enda ljuset som är här just nu är laptopen jag har i knät.


Jag ger denna filmen 6 mjaekmode smilies av 10.

 



För mera information om filmen gå till http://www.imdb.com/title/tt1452628/


Enjoy!

Av fanny - 17 mars 2011 16:59

Mumsfillibaba! Varit så mycket snack om våffeldagen på länge så tyckte vi skulle fuska litegrann ;D  



Idag har jag desutom borrat mig i fingret, blödde ganska rejält, så kom minime hem från skolan medans jag letade efter plåster. "Mamma va har du gjort?" "Jag råkade borra mig ltie i fingret bara, det är ingen fara" "Meen det är ju massor med blod, ska jag hjälpa dig leta efter plåster?" Söt han är, och ja han hittade självklart plåster där jag redan letat och inte hittat dom. Typiskt!


Sen skulle jag ner och fortsätta städa och fixa iordning nedervåningen, vilket resulterade i att det blev stopp i badkaret, yey! Så nu sitter jag här, med min laptop på köksbordetmedans jag gräddar våfflor, och tittar på "The Event" vilket är en galet bra serie btw!


Ha en bra dag allesammans!

Av fanny - 16 mars 2011 17:50

Jaha, va ju tvungen att lägga upp våran söta hund vi köpte, just bara för vi skulle vänta lite med att skaffa barn.



Ingen panik, ingen panik, allt på en gång! Var väl tanken som slog i oss när jag den 3 februari år 2011. Kvällen innan började med att jag var på gymmet med min syster och hon berättar om en dröm hon haft den natten, så hade hon kollat upp den i drömtydningar, och då hade det stått att någon nära dig är gravid just nu. Vi tänkte ju självklart på brorsan, för han ska ju ha barn nu i juni. Ingen tanke på att det va mig det kanske handlade om. Dagen efter så fick jag för mig att köpa en graviditetstest, bara för skojskull. För jag trodde verkligen inte att jag var med barn.


När jag kom hem så gick jag in på toan, satte mig och kissade på stickan och direkt så blev det två ränder. Tänkte va?! haha du skojjar? Nää jag är väl inte med barn? Kan jag va det? Men jaha det va jag visst! Glad och chockad som jag blev, sprang jag upp till J och väckte honom, vilket aldrig nånsin varit lätt, det va det inte denna gången heller. Han fattade ingenting när jag viskade till honom att han ska bli pappa. Tog några timmar innan han kom upp ur sängen (han jobbar ju natt) och frågade mig om det va sant. Gissa vem som blev ännu mera chockad?


 



 

Vecka 10


 

Vecka 12


Det har hänt en massa sedan dess och vi är överlyckliga nu och på tisdag ska vi göra det första riktigta ultraljudet, där man faktiskt ser nånting. Som vi längtar!! Ska bli helt underbart! <3

Presentation


Mjaekgirl is my name ;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards